שייט קיאקים ורפטינג בנפאל

ינואר 21, 2022 0 By admin

[ad_1]

כשחושבים על נפאל, רפטינג לבנים ושייט קיאקים הם לא הדברים הראשונים שעולים בראש, ובכן, לפחות זה לא היה בשבילי. תמונות סבירות יותר של קטמנדו, שדות אורז, האוורסט וההימלאיה המסתורית צצות לראש שלך. אז אתם יכולים לתאר לעצמכם את ההפתעה שלי כשהגעתי לנפאל ובסופו של דבר סיימתי רפטינג וקיאקים יותר מ-10 פעמים!

כשמגיעים ל-Thamel או Pokhara (האזור התיירותי העיקרי בנפאל) יש סוכני נסיעות בכל מקום, ומיד החלטתי שרפטינג זה משהו שאני חייב לעשות בזמן שלי בנפאל. ההחלטה הראשונה שיש לקבל היא באיזה נהר ללכת. נפאל מציעה רבים מהנהרות הטובים בעולם, החל מנהר זורם בעדינות ועד כמה מהמים הלבנים העזים בעולם. אז בהתאם לניסיון ולצמא שלך לאדרנלין, אין ספק שיש משהו לכל אחד! הזמנים הטובים ביותר ללכת הם בין מרץ-יוני או ספטמבר-אוקטובר; למרות שהטיולים יערכו כל השנה, המים יהיו בשיא, המהיר והמרגש ביותר בחודשים אלה.

בחירת חברה ללכת איתה יכולה להיות קצת מסובכת! יש הרבה סוכני נסיעות לאורך הרחובות, עם זאת, בחירה אחד בין השני היא כמעט בלתי אפשרית… כולם מציעים כמעט אותם מחירים, כמעט בדיוק את אותם נסיעות ומבטיחים את התקופה הטובה בחייך! עם זאת, יש הרבה חברות בחוץ, חבל לומר שהן עוקבות אחרי הכסף שלך. חשוב למצוא חברה רשומה שיש לה נוהלי בטיחות. בסופו של דבר הלכתי עם שייט קיאקים בהרפתקאות של GRG. לאחר שפגשתי את מיילה, בעל החברה, כמה פעמים בסביבת תאמל סמכתי על כך שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח, ואחרי מחקר קטן גיליתי שהוא כרגע הקיאקיסט הטוב ביותר בנפאל, לאחר שזכה זה עתה באליפות ההימלאיה עבור בפעם השנייה, הרגשתי שעשיתי את ההחלטה הנכונה ואהיה בידיים בטוחות.

המסע אל הנהר היה מדהים בפני עצמו. ביציאה מהעמק מקדמת את פניכם דרך חיים מסורתית יותר. נשים שעובדות קשה בשדות האורז בסארי שלהן, נראות זוהרות יותר ממה שהצלחתי להשיג אי פעם! ילדים נושאים את ספריהם על ראשיהם הולכים לאורך הכביש המהיר לבית הספר; הרים מדהימים ברקע; באפאלו האקראי פזרה על כל הסצנה כדי להזכיר כמה דברים שראינו במסענו אל הנהר. אחרי שעתיים של בהייה מהופנטת מהחלון הגענו לכפר קטן, ערוך לכל צורכי הרפטינג שלכם. הייתה סככה קטנה (קצת כמו זו שאתה יכול לדמיין את מרי וג'וזף נתקלים בה!) להחלפה, שירותים, תה, ביסקוויטים, מים, כל מה שאתה צריך לפני שאתה מתחיל יום על הנהר!

כשהגעתי לנקודת ההתחלה, הבנתי שעשיתי את ההחלטה הטובה ביותר ללכת עם GRG's. היו כ-20 רפסודות בתור וחיכו ללכת עם חברות שונות ושלנו הייתה היחידה עם שייט קיאקים בטיחותי. אתה יכול לראות מאיפה ל-GRG את הלוגו שלהם 'SAFETY FIRST'!

וזהו, מיילה והצוות התאימו לכולנו ונענו בחגורות הצלה, קסדות, (בהתאם למזג האוויר, ז'קטים זמינים) ואחרי שיחת בטיחות אינפורמטיבית יצאנו לדרך! התקבל מיד על ידי המהיר הראשון שלנו, בשם ההולם 'בוקר טוב', מכיוון שהשפריץ הראשון בפנים שלך ולמטה חולצת הטי שלך בהחלט מעיר אותך!

ברגע שיצאנו לדרך, התמכרתי, ההתלהבות של המפלים ולא הידיעה מה מגיע מעבר לפינה הבאה הייתה כל כך מרגשת! צוות מדריכי הרפסודות והקיאקים הבטיחותיים שהיו איתנו היו מדהימים, הם הרגיעו את כולנו, ובמראה הראשון של מים שטוחים הם גרמו לכולנו לעשות סיבובים לאחור של הרפסודה, לשחק משחקים ולשחות במים. עם שוטרים בקיאק הבטיחות תמיד בקרבת מקום בכל עת, לא פעם אחת הרגשתי לא בטוח, הם היו מאוד מקצועיים אבל כיף גדול בו זמנית וגרמו לקיאקים להיראות כמו חלקים מורחבים של הגוף שלהם. לראות אותם בנהר יגרום לכל אחד לא לתת את זה לפני (ואני חייב לומר שאחרי שניסיתי שייט קיאקים כמה פעמים, יש לי אפילו יותר כבוד לחבר'ה כי זה לא כל כך קל כמו שזה נראה!)

הטריסולי, הנהר הראשון שעשיתי רפסודה בנפאל היה הבחירה הטובה ביותר עבור טיימר ראשון. זה נותן לך את הביטחון בנהר ואת ההתלהבות להתמודד עם משהו קצת יותר מאתגר.

כשעבדנו במורד הנהר, יכולת לשמוע צעקות של 'הכל קדימה' ו-'BACK Paddle' ממלאים את העמק. כשהמים היו שטוחים והיה לנו שינוי לקחת בסביבתנו אתה פתאום מבין שהנוף פשוט מדהים. היו נשרים, קופים וגבעות מדהימות מסביבנו, גן עדן!

אחרי אחד הימים הטובים בחיי, כשצחקתי, צרחתי, החזקתי את החיים היקרים לאורך כל הדרך במורד הנהר, הייתה לי אימון טוב מאוד. כל כך הופתעתי כשהגענו לחוף לראות אוהלים כבר מוקמים ותה מחכה לנו. הצוות של ה-GRG ממש חשב על הכל. אני לא יודע איך הם עשו את זה, אבל האוכל היה הכי טוב שאכלתי בחיי, ואני מבטיח שאני לא מגזים! זה היה נהדר שכל מי שעובד עבור GRG's באו וישבו איתנו מסביב למדורה והצטרפו למסיבה, ואז כולנו חנינו מתחת לרפסודות הפונות והתפעלנו מהכוכבים, שביל החלב אפילו כינן אותנו בנוכחותו. (אוהלים היו זמינים למי שלא מוכן לשהות בחוץ כל הלילה.)

זה הרגיש ממש נחמד לראות ש-GRG השתמשו בכל התוצרת המקומית כדי לבשל את האוכל, והשתמשו רק בעצים שכבר נפלו, במקום לקנות עצים מהכפרים ולכן לא מעודדים כריתת יערות. היה גם נחמד לראות שכל דבר שהגיע איתנו חזר כל הדרך חזרה ונפטר כמו שצריך. הם מעסיקים רק צוות מקומי וזה שווה יותר ממה שאתה יכול אי פעם לדעת. הידע שיש לחבר'ה האלה עם הנהר הוא מעבר לאמונה, לאחר שגדלו על הנהר, הם יודעים כל סיבוב וכל חור כמו את כף ידם.

אחרי שנת לילה נהדרת יצאנו ליום השני שהיה עומס אדרנלין כמו ביום הקודם. ושוטרים בקיאק הבטיחות הוכיחו את ערכם לאחר שכמה מאיתנו יצאו מהצד של הרפסודה כאשר המהיר 'S Bend' תפס כמה מאיתנו לא מוכנים! אנשי GRG היו כל כך מקצועיים, שהם החזירו אותנו לרפסודה ובטוחים תוך שניות ובמינימום התעסקות, שמרו על הביטחון שלנו וגרמו לנו להרגיש בטוחים.

למרבה הצער הטיול היה צריך להסתיים. עצרנו, אכלנו עוד קצת ארוחת צהריים (אכלנו יותר ממה שהיה הכרחי כי האוכל היה כל כך טוב!) וקפצנו לאוטובוס חזרה.

אחרי אחד מסופי השבוע הטובים בחיי, התמכרתי; בסופו של דבר ביליתי את חג המולד שלי עם הלמידה של GRG לשוט בקיאקים ויצאתי איתם ליותר טיולים ממה שאני זוכר בכמה נהרות. קיאקים ורפטינג בוויטווטר בהחלט עשו את הטיול שלי בנפאל, והייתי קורא לכל מי שיוצא לשם לנסות את זה. בין אם יש לכם יומיים פנויים או שבועיים, יש שם משהו לכולם. רק וודא שאתה בוחר בחברה אמינה.

למידע נוסף עיין באתר האינטרנט של GRG's Adventure Kayaking ב http://www.grgadventurekayaking.com והתחלת הרפתקת המים הלבנים!

כמה נהרות שכדאי לחשוב עליהם כשאתם נוסעים לנפאל הם הטריסולי (מחלקה 3+/4), קאלי-גנדאקי (מחלקה 4/+4), קרנלי (מחלקה 4+), נהר סטי, סאן קוסי (מחלקה 4-/5 ), Bhote Kosi (4-/5), Marsyandi ו-The Tamur (כיתה 4-/4+).